Dnešní trh má dostatečně dost velkou a širokou nabídku různých olejů, maziv, sprejů, past a dalších produktů, což umožňuje použít přesně to, co potřebujeme, aniž bychom museli nějak složitě vybírat nebo dokonce s něčím plýtvat. Na to jsou skutečně olejové spreje nejlepší, proniknou i do špatně dostupných míst a pěkně suché části kovu promažou a tím i samozřejmě ošetří. Vybrat se dá dokonce i v objemu, od malých obalů, až například po sudy, kde se většinou nabízí motorový olej, případně jiný strojírenský. Například přináší řešení jak pro soukromé osoby, tak firmy nebo živnostníky, kterým se samozřejmě vyplatí nakupovat ve větším objemu. Přičemž soukromníkovi stačí pár plastových lahví a to ještě pouze pokud si bude například motorový olej měnit sám.
Jak je to s druhem olejů?
To je občas hádanka z křížovky a tak je nejlepší se držet servisních pokynů a pak se chyba rozhodně nemůže udělat. Ovšem motor nemůže čekat na to, až my se rozmyslíme, jaký budeme potřebovat. Bez dostatečné zásoby si leda tak zaděláme na pěkný malér. Zadření motoru je jedním z možných problémů, který by nás potkal a samozřejmě nebude jediný, ale jen oprava by vyšla řádově na tisíce korun ne-li na desetitisíce. Lepší je si tuto hranici dostatečně s předstihem ohlídat.
V nabídce jsou různé oleje a ty, které mají nižší viskozitu, pomáhají snižovat třecí ztráty v motoru, co by mělo vést k nižší emisi CO2, proto se občas používají s nižší hodnotou, než je doporučena. Většinou se používá s indexem 40, ale mnohdy ho nahradí i 20 nebo16. Otázkou je, zdali je to takto v pořádku, jelikož vnitřní tření sníží, to je bez větší diskuze pravda, ale na druhou stranu nedokáže poskytnout dostatečnou ochranu, tudíž nevytvoří potřebný ochranný film, a to nemluvě o tom, že může začít při zahřátí vytékat na jiné součástky a způsobit další škodu. Tady se rozhodně nehraje na pokus a omyl, servisní knížka je hra na jistotu a bezproblémové užívání.